Dag 37

6 april 2015 - Samos, Spanje

Vandaag 23,4 gelopen.
Na een heerlijke maaltijd gisterenavond in onze hostal heb ik goed geslapen dankzij de slaappil. Het was echt een verrassing dat de eigenaar ons een heerlijke maaltijd voorzette. Eerst soep met veel groente en daarna een stukje vlees met gebakken ei en als toetje vanille pudding met een sausje. Ik hield het bij de soep en die smaakte heerlijk. Vanmorgen een goed ontbijt met sap, toast en koffie.
De andere gasten die aan de overkant hadden geslapen hadden het minder goed.

De wandeling in de morgen was prachtig. Wij zitten hoog en je zag de wolken in het dal hangen. Het lijkt net sneeuw. Ook was het leuk om door piepkleine dorpjes te lopen die bijna uitgestorven zijn.

Op het pad kwam ons ineens een kudde schapen tegemoet. De herderin liep in een weiland eronder maar de schapen bleven voor ons staan. Wij moesten weer achteruit voordat de schapen verder gingen. Jan de gids had dat niet door en bleef maar staan. Uiteindelijk ging hij aan de kant maar toen gingen de schapen de verkeerde kant op. De herderin was woedend en holde achter de schapen aan.

Rond 14.30 uur kwamen we in Samos aan. Samos is vooral bekend om zijn klooster. We zien onder ons het complex liggen, mooi verscholen in het dal. Het is één van de oudste kloosters uit Spanje,  stamt al uit de 6e eeuw en ligt aan de Río Sarria. Vroeger werden hier vooral leproze Pelgrims ondergebracht. Jan en de andere 2 gaan in het klooster slapen. Nou ik heb de slaapzaal gezien en dat was erg.
Gelukkig is er aan de overkant van de straat een mooie hostal en daar hebben Anja en ik een luxe kamer. Alleen WiFi in de bar maar dat is prima.

We hebben net een heerlijke lunch en biertje genuttigd en zitten nu uit te rusten op het terras. Voorbereiden op morgen want dan lopen we 24,5 km als het goed is.
Het was in ieder geval een mooie tocht en ik heb genoten met volle teugen.
Adios Mis Amigos

1. Mery:
    6 april 2015
    Mooie slaapzaal, Agnes! Maar ik snap wel dat je naar de hostal bent gevlucht. Jullie hebben er weer een pittige tocht op zitten, met veel daling, aan het kaartje te zien. Fijn he, dat je goed eten krijgt voorgeschoteld. Dat is toch de brandstof waarop je je kilometers maakt. Fijne avond, goede nacht, en morgen weer zo'n zonovergoten dag!
  2. Mery:
    6 april 2015
    Mooie slaapzaal, Agnes! Maar ik snap wel dat je naar de hostal aan de overkant bent gevlucht. Jullie hebben er weer een flinke tocht op zitten, met veel daling, aan het kaartje te zien. Fijn dat het eten zo lekker is. Gezellige avond nog, goede nacht en morgen weer zo'n mooie, zonovergoten dag!
  3. Leny:
    6 april 2015
    Nog 6 nachtje slapen, hopelijk in een goed bed en dan is het doel bereikt! Zo te zien en lezen was het vandaag een toppertje.
    Slapen, eten en lopen. Ga daar vannacht en morgen ook maar voor. Voor straks Truste ......
  4. Arikus en Hanny:
    6 april 2015
    Allemaal weer goed nieuws, lekker eten, goed geslapen, mooie wandeling, lekkere lunch, heerlijk biertje, hmmm. Hopen dat het morgen weer een fijne dag voor je wordt, het schiet al lekker op nu. En je verhaaltjes en foto's het is gewoonweg genieten. Fijne avond en zie de volgende ervaringen wel weer verschijnen. Groetjesssss
  5. Marianne:
    6 april 2015
    Ik gebruik even je blog om jullie allemaal te bedankje voor de kaart. Die kwam zaterdag aan. Dan komt de camino wel weer dichtbij. De kriebel blijft zolang jullie onderweg zijn. Lees en leef via de blogs mee.
    Geniet van de luxe kamer en hopelijk vanavond net als gisteren een goed maal.
    PS ik had je ook een mailtje gestuurd maar ik weet niet of je die gezien hebt.

Marianne
  6. Celia:
    6 april 2015
    Geniet morgen net als vandaag. Nog maar 6 dagen en dan is dit alles een herinnering waar je je hele verdere leven trots op zult zijn. Prettige dag morgen.